måndag 15 september 2008

Svärje!

Denna helg har haft ett mycket tydligt Sverige-tema. Ikea, kräftskiva i en av alla parker i Sydney, sill, potatis och gräddfil och köttbullar, potatis, lingonsylt och gräddsås. Inte illa alls och att det dessutom har varit strålande solsken och värme ett helt gäng dagar gör det ju inte sämre.

I fredags blev det lite lugnt drickande och pizza här hemma i lägenheten. Såg då bl.a. en av de sämsta filmer jag sett nån gång. Blir kanske mer om den i ett senare inlägg nån gång.

I lördags var det sedan dags för kräftskiva, och oj va laddad jag var. Började förbereda med lite lunch på stan och inköp av dryck vid två-tiden nån gång, för att sedan springa vidare till själva kräftskivan. Vi var 16 stycken och det var en mycket trevlig tillställning. Blev senare typ mellanfest här och slutligen bar det av in mot de lite mer centrala delarna av Sydney. Först var tanken att vi skulle in på ett ställe där det kvällen till ära var ett stort MOS-event. Men kön var inte av denna värld så vi drog vidare till the Ivy, med en liten mellanlandning på mcd först. Riktigt trevlig kväll.

Tänkte också visa upp vad jag hittade bredvid mig när jag vaknade upp kl. 07.30 på morgonen efter (somnade såklart om, vaknade vid 13-14 nån gång sen):



Två bilder från en polaroidkamera avbildandes mig på den ena och mina lägenhetskamrater på den andra. Kan säga att det inte är så illa som det ser ut. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan du verkar ju trivas asbra. Men du berättar ju väldigt lite om skolan, är det för att du super för mycket eller för att det är för enkelt?

Hoppas solen skiner hos dig och det jag menade med prinsesstårta var mer en fingervisning om att minsta engelsifieringen av din svenska undanbedes.

Din bror tog en massa kort på nollesittningen, jag har inte sett mig i kostym än så fixa de korten! Så kan du ägna ett helt inlägg åt mig. Vore bra.