fredag 12 september 2008

Manly.

Varje gång jag får ett grymt bra upplägg för ett inlägg på bloggen slutar det i de flesta fall med att jag inte orkar skriva ner sakerna sen ändå. Men men, nuså, nu ska jag försöka plita ner något.

Var i/på Manly Beach förra helgen, grymt var det. Dagen började inte så optimalt dock, kom hem ganska tidigt natten till men efter att börjat kolla på en film kunde jag inte somna, somnade 6 och planen var manly vid tolv. Men så blev det inte. Kom upp vid 12 och sparkade igång kroppen med en stor kopp kaffe, och sedan bar det av mot manly.

Kände det direkt när jag kom ombord på den lilla färjan att det skulle bli bra. Jag insåg att en båt står ganska långt fram på önskelistan när jag blir stor. Illa att de där hemma skulle köpa en liten båt just när jag åkte iväg...

Manly var grymt trevligt, lite lagom gemytligt, men ändå lite av ett "surfställe". Funderar lite på att åka dit nån gång och bara sätta mig och läsa någon av mina nyinköpta engelskspråkiga böcker eller nåt (tänk kvasiintellektuell :-)), som sagt, grymt trevligt.

Hade annars stora planer på en helt vit helg förra helgen, men lättpåverkad som man är så blev det några lätta utgångar, inget stort men det var trevligt. Blev t.o.m. nekade inträde på ett ställe för att jag tydligen druckit för mycket, väldigt underhållande med tanke på att jag inte hade haft i mig mer än runt fem öl eller nåt, helt galet.

Veckan har annars flutit på ganska bra pluggat lite, slappat mycket. Helt galet vilka tider jag går upp om morgonarna nu för tiden. Har nog inte gått upp tidigare än 11 denna veckan (förutom idag). Blev typ väckt av brandlamet i byggnaden i onsdags, kl 11.40, som tur var var det dock falsklarm.

Aja, mer om veckan i nästa inlägg senare idag eller imorgon. Stora saker nu till helgen kan jag avslöja dock. :-)

(klaga f.ö. inte på att jag är okonsekvent med förkortningar och ihopdragningar av ord, så är det)








Inga kommentarer: