fredag 29 augusti 2008

Ikea.

Ikea blev det. Lite moln och regn i luften (blev dock inget regn som tur väl var) så det kändes säkrast. Väl där efter 23 minuters tågresa såg inser vi att det är i princip exakt likadant som hemma i Sverige. Allt heter likadant och det finns en restaurang som serverar köttbullar. Det blev dock ingen massiv shopping där utan lite lakan och svenska delikatesser såsom marabou och ballerinakex. :-)

Den välfyllda påsen (maraboun syns inte men
den ligger mellan lakanen, 250 g mjölkchoklad)

Passade även på att fota lite av vyn från lägenheten när jag kom hem.

Från mitt fönster, det stor fula tornet pluggar jag en del i.
(Vunnit pris för Sydneys fulaste byggnad t.o.m.)

Från balkongen

Från balkongen in mot stan

Sist men inte minst köket, funderade på att
ta kort på soffa och tv, men det var lite väl stökigt. :-)

Den skarpsynte ser även att jag köpte en presskaffekanna på ikea, sitter nu här och njuter av en ordentlig kopp kaffe och ett par ballerinakex (har tidigare druckit snabbkaffe vilket inte varit någon höjdare, nte ens för mig som varit en återkommande konsument av baljans kaffe...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tips, från Mia som jobbar på Gloria Jeans men jag tar lite cred för det. Se till att gå till Gloria eller nått annat erkänt kaffe ställe och be om "Colombian Supreme" eller "Mudslide" det är vad de heter på Gloria iaf. Be även att de maler det för att det ska passa att brygga i en plunger. Hoppas det smakar.
//Oscar