fredag 18 juli 2008

Första veckan!

Jaha, då har jag varit i Sydney en hel vecka snart, inte klokt va tiden går. Känns som jag hunnit med allt utom det jag borde ha gjort, men men, inte mycket att göra åt det. Första dagarna gjorde jetlagen att jag mest låg och kollade på tv på hotellrummet, sprang dock runt ett par timmar för att se mig om lite varje dag. Det är mycket att se och jag har knappt skrapat på ytan än. Jag har dock ett helt år på mig så jag är inte orolig att jag ska missa något. Efter tre nätter på hotell så bar det iväg till ett hostel en bit bort. Faktiskt ganska så trevligt. Relativt fräscha rum och trevliga rumskamrater, känns lite som att bo i korridor igen, får se hur länge jag stannar här, men ett par nätter till blir det iaf. Som sagt har jag gjort få saker som jag borde göra, leta boende inkluderat. Nåväl, det löser sig nog. Direkt när jag kom hit så började det festas, kom till ett galet rum, så de första två nätterna var det fest. Trevligt värre, men jag börjar bli lite matt, känner mig helt enkelt inte så sugen på det. Hände väl nåt när jag fyllde 21, börjar väl bli gammal. ;-)

Har nu efter att diskuterat boende med massa folk kommit fram till några områden där jag vill bo iaf. Finns ett gäng trevliga, dock är ju de såklart lite dyrare, men csn-pengarna ska ju spenderas så. :-) Kommer förhoppningsvis inte dröja så galet länge iaf innan jag hittar nåt schysst ställe att bo på, känner mig inte så sugen på att bo kvar här så himla länge till.

Funderar lite på att börja använda nåt så jag kan lägga upp lite bilder med ojämna mellanrum, finns en del att fota. Det är trots allt lite skillnad på Sydney och Linköping (eller Nybro för den delen). Kanske skulle börja använda facebook, lite onödigt att bara ha en utan att använda den.

Nåväl, auf wiedersehen som tyskarna i rummet skulle sagt, kommer lite bilder också (bl.a. ett par fina flygplansbilder ;-) ).

Harbour Bridge

En liten 747

Operahuset

Inga kommentarer: